Menu Close

STEAM mokymo(si) metodai

STEAM mokymo(si) metodai

Egzistuoja keli STEAM mokymosi metodai, kuriuos pedagogai gali taikyti, kad padėtų mokiniams ugdyti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos įgūdžius ir žinias. Šiame skyriuje nagrinėsime tris labiausiai paplitusius metodus: projektais grindžiamą mokymąsi, mokymąsi bendradarbiaujant ir tyrinėjimu grindžiamą mokymąsi.

Projektinis mokymasis – tai mokymo metodas, kai mokiniai ilgesnį laiką dirba prie projekto. Šis metodas leidžia mokiniams nuodugniai išnagrinėti temą ir ugdyti įvairius įgūdžius, pavyzdžiui, tirti, spręsti problemas ir kritiškai mąstyti. Projektai gali būti rengiami taip, kad apimtų įvairias STEAM disciplinas, ir gali būti pritaikyti pagal mokinių interesus ir gebėjimus.

Vienas iš projektinės mokymosi veiklos pavyzdžių – tvaraus miesto modelio projektavimas ir konstravimas. Mokiniai gali dirbti grupėse, kad ištirtų ir suplanuotų savo miestą, atsižvelgdami į tokius veiksnius kaip energijos naudojimas, transportas ir atliekų tvarkymas. Tuomet jie gali panaudoti savo inžinerijos ir technologijų žinias, kad sukonstruotų savo miesto modelį, į kurį būtų įtraukti atsinaujinantys energijos šaltiniai ir kiti tvarūs elementai.

Mokymasis bendradarbiaujant – tai metodas, kuriuo pabrėžiamas komandinis darbas ir bendravimas. Taikant šį metodą mokiniai, dirba kartu mažose grupėse, kad atliktų užduotis ir išspręstų problemas. Mokymasis bendradarbiaujant gali būti veiksmingas būdas ugdyti socialinius ir emocinius įgūdžius, taip pat su STEAM susijusius įgūdžius, pavyzdžiui, bendravimo, kritinio mąstymo ir kūrybiškumo.

Tyrinėjimais pagrįstas mokymasis – tai metodas, kuriuo pabrėžiamas mokinių atliekamas tyrinėjimas ir atradimai. Taikant šį metodą, mokiniai skatinami užduoti klausimus, tyrinėti temas ir kurti savo supratimą apie juos supantį pasaulį. Tyrinėjimu grįstas mokymasis gali būti veiksmingas būdas ugdyti kritinį mąstymą, problemų sprendimo ir tyrimo įgūdžius, taip pat gilinti STEAM sąvokų supratimą.

Vienas iš tyrinėjimu grindžiamo mokymosi pavyzdžių – eksperimentas, kurio metu tiriamos įvairių medžiagų savybės. Mokiniai gali dirbti mažose grupėse, kurdami ir atlikdami eksperimentus, išbandydami medžiagų savybes, pavyzdžiui, laidumą, tankį ir stiprumą. Vykdant šią veiklą, mokiniai turi užduoti klausimus, daryti prognozes ir analizuoti duomenis, kartu ugdydami gamtos mokslų ir inžinerijos principų supratimą.

Apskritai, yra daug skirtingų STEAM mokymosi metodų, todėl pedagogai gali pasirinkti metodą, kuris geriausiai tinka jų mokiniams ir jų mokymosi tikslams. Į savo mokymą įtraukdami projektinį mokymąsi, mokymąsi bendradarbiaujant ir tyrinėjimu pagrįstą mokymąsi, pedagogai gali padėti mokiniams įgyti įgūdžių ir žinių, reikalingų sėkmingai veiklai XXI amžiuje.

 

 

Skip to content