Menu Close

Trumpai apie STEAM ugdymą

Kas yra STEAM ugdymas?

STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) reiškia gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Tai ugdymo metodas, kuris sujungia šias penkias disciplinas į vientisą mokymosi patirtį. Šis požiūris skirtas ugdyti mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir problemų sprendimo įgūdžius.

STEAM ugdymo idėja – sukurti mokymosi aplinką, kuri būtų įtraukianti, kelianti iššūkius ir susijusi su realiu pasauliu. Tai metodas, skatinantis mokinius mąstyti nestandartiškai ir naujoviškai taikyti savo žinias. Integruodami šias penkias disciplinas, mokiniai gali geriau suprasti juos supantį pasaulį ir išsiugdyti įgūdžius, kurių jiems reikia XXI amžiuje.

  • STEAM ugdymas sujungia gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką į vientisą mokymosi patirtį.
  • STEAM pagalba siekiama ugdyti mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir problemų sprendimo įgūdžius.
  • Integruodami šias penkias disciplinas, mokiniai gali geriau suprasti juos supantį pasaulį ir išsiugdyti įgūdžius, reikalingus sėkmingai veiklai XXI amžiuje.

Pagrindiniai STEAM ugdymo principai:

Nuoseklumas – nuo pradinės mokyklos (gal net ikimokyklinio ugdymo) iki integracijos į darbo rinką.

Tarpsektorinis bendradarbiavimas – vienas kitą papildantis bendradarbiavimas tarp valdžios, valstybinių institucijų (sveikata, švietimas, aplinkosauga, socialinė apsauga ir kt.), visuomenės, NVO, verslo ir žiniasklaidos.

Tarpinstitucinis bendradarbiavimas – vienas kitą papildantis bendradarbiavimas, kuris apima skirtingos specializacijos atstovus iš daugiau nei vienos institucijos.

Kompleksiškumas – konsoliduojamos įvairios priemonės ir ištekliai bendram tikslui pasiekti.

Prieinamumas – kiekvienam norinčiam sudaromos sąlygos pasinaudoti STEM ugdymo sistema ir reikiamomis priemonėmis.

Nuolatinė stebėsena ir vertinimas – ugdymo ir procesų kokybės, pažangos nuolatinis vertinimas.

 

 

Skip to content