Menu Close

Įtraukiojo ugdymo kompetencijų tobulinimas: žingsnis link kokybiško švietimo visiems

Radviliškio rajone 2024 m. rudenį pradėta įgyvendinti net 80 ak. valandų trukmės akredituota kvalifikacijos tobulinimo programa „Įtraukiojo ugdymo principų taikymas atliepiant įvairių gebėjimų mokinių poreikius“. Programoje dalyvavo 42 specialistai – dalykų mokytojai, švietimo pagalbos specialistai ir mokinio padėjėjai iš septynių Radviliškio rajono švietimo įstaigų.

Šiuolaikiniame švietimo kontekste UNESCO ir EBPO organizacijos akcentuoja du pagrindinius prioritetus: švietimo prieinamumą (socialinį teisingumą) ir ugdymo kokybę. Nors Lietuvoje socialinio teisingumo klausimas iš dalies išspręstas, įtraukties ir ugdymo kokybės problemos bendrojo ugdymo mokyklose išlieka aktualios.

Įtraukusis ugdymas užtikrina visų vaikų teisę nebūti diskriminuojamiems dėl su negalia susijusių socialinių, emocinių, kalbinių ar kitų individualių poreikių. Taip visiems besimokantiesiems suteikiamos lygios ugdymosi galimybės, o siekiant įgyvendinti mokinių potencialą atitinkančius rezultatus, pasitelkiami universalaus dizaino mokymuisi principai.

Indėlis į „Tūkstantmečio mokyklų“ programos tikslu

Programa buvo sudaryta iš šešių temų, kurių metu dalyviai padedami 4 profesionalių lektorių gilinosi į įtraukiojo ugdymo principus, metodus ir praktines strategijas. Programa buvo siekiama didinti pedagogų pasirengimą dirbti su įvairių poreikių (ir /arba didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais) mokiniais bendrojo ugdymo klasėse. Susipažinimas su teoriniais ir praktiniais aspektais sudarė galimybę pedagogams įgyti visapusiškų žinių ir praktinių įgūdžių dirbant su įvairių poreikių mokiniais, įskaitant didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus.

Pagrindinis ir įsimintiniausias programos akcentas – dviejų dienų stažuotė, kurios metu dalyviai apsilankė Vilniaus Basanavičiaus progimnazijoje, Vilniaus „Minties“ gimnazijoje, Kauno Vytauto Didžiojo universiteto Ugnės Karvelis gimnazijoje ir Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijoje. Šiose ugdymo įstaigose programos dalyviai susipažino su švietimo įstaigų metodikomis ir praktikomis, kurios padeda visus mokinius įtraukti į bendrą ugdymo sistemą. Dalyviai stebėjo kuriamas aplinkas, naujas erdves bei sensorinius kambarius, sėmėsi idėjų ir rekomendacijų, kurias parsivežė ir pasidalijo savo mokyklose.

Žingsnis į priekį kuriant įtraukią mokyklą

Radviliškio rajono pedagogų dalyvavimas kvalifikacijos tobulinimo programoje yra svarbus žingsnis siekiant įgyvendinti įtraukiojo ugdymo principus praktikoje. Daugiau kaip pusė apklaustų programos dalyvių (51,7 proc.) mokymus įvertino puikiai, o 37,9 proc. respondentų paminėjo, kad programoje įgytos žinios plačiai pritaikomos. Praktiškai pritaikomas žinias pedagogai gali iškart integruoti į savo kasdienį darbą, o įgytos kompetencijos pedagogams padės geriau atliepti įvairių gebėjimų mokinių poreikius bei jaustis užtikrinčiau ir priimti įtraukiojo ugdymo keliamus iššūkius.

Tikimasi, kad šios investicijos į pedagogų profesinį tobulėjimą prisidės prie ugdymo kokybės gerinimo rajono mokyklose ir padės užtikrinti, kad kiekvienas mokinys gautų jam reikalingą paramą bei galimybę tobulėti pagal savo galimybes.


Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro akredituota pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programa „Įtraukiojo ugdymo principų taikymas atliepiant įvairių gebėjimų mokinių poreikius“ įgyvendinta vykdant Švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ projektą „Tūkstantmečio mokyklos II“. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Radviliškio r. sav. ŠSPC SJNUS informacija ir nuotraukos

Skip to content