Menu Close

Trumpai apie įtraukųjį ugdymą

Įtraukusis ugdymas – kas tai?

Įtraukusis ugdymas – modelis, kuriuo remiantis visi mokiniai, nepaisant jų gebėjimų, yra įtraukiami į arčiausiai gyvenamosios vietos esančias, amžių atitinkančias bendrojo ugdymo klases ir veiklas, kad gautų kokybišką ugdymą, reikalingą pagalbą, leidžiančią jiems sėkmingai mokytis klasėje ir atskleisti savo galias.

Įtraukusis ugdymas – nuolat besikeičiantis procesas, kuriuo siekiama užtikrinti kokybišką ugdymąsi visiems visuomenės nariams, pripažįstant ir gerbiant įvairovę, atsižvelgiant į kiekvieno individualius gebėjimus ir poreikius bei vengiant diskriminacijos. Mūsų tikslas – kiekvienam mokiniui užtikrinti galimybę patirti mokymosi džiaugsmą!

Sėkmingo įtraukiojo ugdymo veiksniai:

 Įtrauktis mokyklose prasideda nuo vadovo. Mokyklos vadovas, administracija siekia, kad mokiniai, turintys sunkumų, būtų vertinami, o negalia priimama kaip natūrali žmonių įvairovės dalis.

  • Mokytojai pritaiko ugdymo turinį, mokymosi medžiagą, taikytinus metodus, kad būtų galima užtikrinti reikalingą pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
  • Mokytojų padėjėjai atlieka labai svarbų vaidmenį įtraukiojo ugdymo modelyje, paskirsto savo dėmesį visiems, kam reikalinga pagalba, padeda mokytojui įgyvendinti ugdymosi turinį.
  • Švietimo pagalbos specialistai (logopedas, specialusis pedagogas, psichologas, socialinis pedagogas). Mokytojams švietimo pagalbos specialistai yra svarbi parama, siekiant užtikrinti kokybišką įtraukųjį ugdymą. Švietimo pagalbos specialistai konsultuoja mokytoją pritaikant ugdymosi turinį, parenkant priemones, pateikia tikslingų mokymosi strategijų taikymo rekomendacijas konkrečiam vaikui, teikia pagalbą vaikui mokantis individualiai ar grupėje.
  • Šeima yra pirmoji vaiko raidos pakopa. Ji lemia daugelį raidos elementų ir daro didelę įtaką vaiko raidai. Iš savo šeimos vaikas perima žinias, vertybes, įsitikinimus, požiūrį, normas ir elgesį. Šeimos dalyvavimas vaikų ugdyme turi didelę įtaką vaikų akademiniams pasiekimams daugelyje sričių, įskaitant geresnius pažymius ir testų/egzaminų rezultatus, geresnius socialinius įgūdžius, tinkamą elgesį ir mokyklos baigimą.

Bendradarbiavimas. Įtraukiajame ugdyme tai labai svarbi abipusiu įsipareigojimu, pasitikėjimu ir pagarba grįsta partnerystė su mokiniais. Bendradarbiaujant suinteresuotoms pusėms (mokyklai, tėvams (globėjams, rūpintojams), kitiems paslaugų teikėjams), svarbiausia yra nepamiršti, kad viso ko centras yra VAIKAS.

 

 

Skip to content